הנופש היישובי

מידי שנה יוצאות משפחות היישוב לנופש יישובי. הנופש מגבש ומרומם, ונותן לכולנו תחושה של משפחה אחת גדולה. גם השנה יצאנו לנופש היישובי, אם היה טוב – תוכלו לדעת מהמכתבים הבאים:

גיבוש שבי שומרון:

תודה רבה לחסיה על הנופש-טיול היישובי המקסים. היה כיף, מאורגן להפליא, היינו בחברה טובה מאד והיה כיף. תודה רבה לאריה בורנשטין על בחירת המקומות היפים והמיוחדים ועל ההדרכה המעולה שזכינו לה רק בזכות שאנחנו גרים בשבי שומרון. יישר כח היה כיף!
ממשפחת חזני ובטח שכולם מצטרפים

נופש יישובי:   חזרנו עייפים ומרוצים:

אספנו חוויות רטובות ויבשות, ידיעות היסטוריות קרובות ורחוקות מפי המדריך האגדי “אריה בורנשטיין”. גילינו פינות חמד חדשות ממש “גן עדן”. אכלנו “על האש” מושקע שהוכן בהרבה אהבה ע”י חסיה , ומשפחת ליפניק לדורותיה (כולל כהן).

ישנו באוהלים במתחם יפיפה בקשת , ולימור סון הפעילה בטבע את הילדים . נרדמנו לקולות התזמורת המהוללה של חיים אייל ואילן רוזיק שניגנו לנו שירי נשמה

בבוקר לאחר ארוחה מפנקת בבית הארחה נסענו לקטיף אגסים שאירגן לנו איתמר ירון בבית האריזה ביונתן , שם העמסנו את השקים באגסים (אתם מוזמנים לבוא ולטעום). ומשם נסענו לשכשך במים ולראות עוד נופים מרהיבים!!!
יישר כוח לך חסיה היקרה בהחלט הורגשה ההשקעה
שווה לגור בשבי!!!!!
משפחת פולק בשם המטיילים

גיבושון מרתק , טיול-נופש – מי שלא היה – הפסיד !

התחדשה מסורת הטיולים המופלאה של שבי שומרון

אחת הפעולות  המופלאות של יישובנו היייתה מסורת הטיולים שקיימנו במשך שנים רבות בכל רחבי הארץ ואפילו בעבר הירדן. מסורת זו פסקה בשנים האחרונות, בשל מחוייבויות משפחתיות של הציבור שהפך ל”סבים וסבתות”, שהעדיפו ימי פעילות בודדים (בטו באב וכד’, בשבתות משותפות) על פני קמפוסון משותף.  ביוזמת החברים הצעירים בוועדת חברה וקהילה, חזרנו למסורת הטיולים המשותפים, והפעם – עם חיבור מפתיע של שלושה דורות.
בימי רביעי וחמישי האחרונים נערך “נופש יישובי מס’ 1”. מדוע “נופש”? כיוון שהטיולים היו באתרי כיף של מים וכד’, וב”מקצב” שאותו הכתיבו המעוברות, המניקות ואפילו המבוגרים.
יצאנו – 14 משפחות (מעט, אבל הרבה – למעלה מ-60 נפשות) לאזור הגולן. ערכנו תצפיות ממעלה הירמוך, ואל מול הגבול הסורי מתל פארס והר בנטל, התרחצנו במעיינות אורחה, מעיין הקשתות ומעיינות סולייקה, טיילנו לאורך הירדן ומיצד עטרת, הרחבנו דעת בשרידי בית הכנסת המפואר ביותר שנתגלה בארץ (אל-קנאטיר) ובסיפור המרתק של תל א-סאקי וחזרנו הבייתה עם קילוגרמים(!) של אגסים שקטפנו בהדרכתו ובארגונו של איתמר ירון במטעי מושב יונתן. בערב, הגענו לחניון אתגרים בקשת, שם בנינו אהלים (חלק מאיתנו בחר לישון בחדרים), ונהננו מהשירותים המעולים במקום (מקלחות ושירותים ברמה טובה, אהלים נרחבים לחדר אוכל ופעילויות ועוד).  במשותף, הכנו ארוחת ערב עשירה ביותר “על האש”, והילדים נהנו מפעילות שהכינה לימור סון הר מלך.
ובמבט אישי, אבקש לספר שלפני היציאה הייתי מאוד סקפטי. רגיל אני לסיורים של “משכילי לכת”, או “מיטיבי לכת”, והנה מבקשים טיול של “בנחת”. “נופש-זול”, אך חווייתי לילדים וכד’. גם ההבדל בגילאי היוצאים נראה לכתחילה בעייתי. ההפתעה הייתה מלאה. ראיתי 3 דורות של תושבי יישוב- שמחים, משוחחים, עוזרים אחד לשני, זורמים עם הרצונות של אלה שמעט קשה להם, מפרגנים, מלמדים זכות ועוד ועוד. פשוט נפלא. אווירה נהדרת. מי שלא היה (או הסתפק בחלקים מהתוכנית) הפסיד חוויה מופלאה של גיבוש חברתי. אז רציתי להודות לכל המשפחות שהשתתפו. כולם, ללא יוצא מן הכלל, היו חלק מההצלחה. מי בתכנון, ומי בהכנת האוכל, בארגון, ברכישת המוצרים, בסחיבת מוצרי האוכל והציוד, בהכנת האוכל והפעילות ועוד.

נקווה שפתחנו ב”ה נמשיך ונקיים את טיול הנופש בחניון אתגרים בקשת, ונטייל באתרים אחרים ברמת הגולן.

להתראות בנופש היישובי בקיץ תשע”ד

אריה

נו, גם אתם מצטרפים לנופש היישובי בפעם הבאה?
פורסם בקטגוריה פעילויות בשבי שומרון, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.